درباره آسانسور پنوماتیک یا بادی 2

ظرفیت حمل آسانسور پنوماتیک:

آسانسور پنوماتیک به کمک فن آوری نوین، انقلابی در صنعت آسانسور های کوچک و کوتاه مسیر بوجود آورده و آسانسوری، منحصر به فرد  است که با طبیعت و محیط زیست سازگاری دارد. یکی از مزایای این آسانسور این است که در مسیر بازگشت به پائین اصلا از انرژی برق استفاده نمی کند. اگر برق قطع شود به آرامی به طبقه همکف بازگشته و بدون نیاز به حضور فرد متخصص درب آسانسور بدون هیچ مشکلی باز می شود و مسافر بدون هیچ گونه ترس و دلهره می تواند از کابین خارج شود.

آسانسور پنوماتیک

  •  آسانسور 1 نفره – (ارتفاع200سانتیمتر*قطر خارجی چاه آسانسور 75 سانتیمتر* قطر کابین53 سلنتیمتر* (ظرفیت 75 کیلوگرم)
  • آسانسور 2 نفره – (ارتفاع200سانتیمتر* قطر خارجی چاه آسانسور 98 سانتیمتر* قطر کابین82 سلنتیمتر*(ظرفیت 150 کیلوگرم)
  • آسانسور 3 نفره – (ارتفاع200سانتیمتر* قطر خارجی چاه آسانسور 138 سانتیمتر* قطر کابین110سلنتیمتر*(ظرفیت 225 کیلوگرم)

سیستم محرکه:

سیستم محرک آسانسور بادی شامل مکش هوا، وکیوم، پمپ، قطعات الکتریکی و برقی، جعبه سیستم کنترل و سوپاپ می شود. این قطعات که جزو اصلی ترین بخش های این نوع بالابر مورد استفاده قرار می گیرند باید به درستی نصب و اجرا شوند. به طور مثال سیستم کنترل برد این آسانسور باید در خارج از محیط بالابر نصب شود. همچنین از این نوع بالابر با این قطعات برای مصارف مختلف مانند حمل ویلچر نیز استفاده می شود. سیستم محرک این آسانسور نیز مانند دیگر آسانسور ها نیاز به سرویس و تعمیر دارد و که باید توسط افراد کارشناس و متخصص در این حوزه بررسی شود.

سرویس های نگهداری این آسانسور:

  • صرفه اقتصادی در این آسانسور، به دلیل آنکه سرویس های نگهداری و ادواری کمتری به نسبت سایر مدل ها دارند، یکی از ویژگی های دیگر آن ها محسوب می شود.
  • امنیت و سقوط برای هر فردی بدون استثنا دارای اهمیت خیلی زیادی است که این نوع آسانسور از آن بهره می گیرد و در زمان قطعی برق دارای ایمنی بسیار بالایی می باشد.

آسانسور پنوماتیک

  • به طور معمول این آسانسور ها سرعتی بالغ بر ۶ متر در مقیاس ثانیه دارند. تامین برق مورد نیاز آسانسور ها و میزان ایمنی آن همیشه به عنوان مسئله مهمی مورد توجه بوده است که در این مدل با نظر داشت به اینکه از برق ۲۴ VDC تغذیه می شود و از قدرت برق به میزان تک فاز بهره می گیرد، احتمال بروز حادثه بر اثر برق گرفتگی را به میزان صفر کاهش می دهد.
  • در کنار همه مزیت هایی که برای این نوع آسانسور ذکر شد، یک ویژگی که آن را از سایر انواع آن متمایز میکند قابلیت نصب در کلیه فضا های ساختمان است. به دلیل آنکه هیچ گونه نیازی به حفر چاه آسانسور ندارد، می توان آن را در مکان دلخواه و بدون محدودیت مکانی نصب کرد.

طراحی چاه آسانسور پنوماتیک و ویژگی های آن:

چاه آسانسور پنوماتیک به طور معمول از طراحی و ساخت متفاوتی برخوردار می باشد. در ساخت اینگونه چاه ها معمولا از یک سیلندر بهره می گیرند که اغلب به مانند استوانه ای شفاف طراحی می گردد. استوانه طراحی شده به وسیله سازه ای آلومینیومی مهار می گردد و قطعات نگه دارنده آن نیز از جنس ورقه های پلی کربنات است.

معمولا سقف سازه آسانسور را از جنس فولاد طراحی می کنند و دلیل آن هم تعبیه نمودن دریچه مکش هوا می باشد که باید از استحکام مناسبی برخوردار باشد. نحوه حرکت اتاقک آسانسور به این صورت است که در هنگام حرکت کابین بر روی ریل های چاه قرار می گیرد و توسط سیلندر کنترل می شود و حرکت می کند. این نوع چاه از لحاظ جو و فشار هوایی که در آن وجود دارد به سه بخش مختلف تقسیم می شود.

آسانسور پنوماتیک

  • قسمت اول آن به رنگ قرمز است که منطقه فشار و کابین آسانسور در آن قرار دارد
  • قسمت دوم به رنگ سبز است که بخش فوقانی و منطقه کم فشار را نشان می دهد
  • قسمت سوم که به رنگ زرد است و محل وصل شدن سیستم های مربوط به مکش هوا را نشان می دهد.

هوای داخل سیلندر این نوع از آسانسور به وسیله دو لوله که از همدیگر مجزا هستند و جنس آن ها معمولا از پلی کربنات و یا فلز و در برخی مواقع با توجه به سلیقه سازنده از الیاف شیشه ای می باشد، انجام می شود. نکته قابل توجه در این آسانسور ها صدای فوق العاده کم آن ها می باشد که یکی از مهمترین ویژگی آن ها نیز محسوب میشود.

برای دریافت مشاوره بیشتر با ما در گروه مهندسی صنعتی غدیر در تماس باشید.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همین الان تماس بگیرید!