سریع ترین آسانسور های دنیا در سال ۲۰۲۰ (1)

سرعت آسانسور ها:

همانند تمامی دستگاه های الکترومانیکی موجود در جهان، آسانسور ها هم با گذر زمان، پیشرفت های کوچک و یا بزرگی را با خود به همراه دارند. شرکت ها و کارخانه های مختلف در زمینه آسانسور همواره در رقابت با یکدیگر، در تلاش بوده اند تا آسانسوری با سرعت بسیار بالا ارائه دهند؛ پس سرعت آسانسور ها یکی از مهم ترین عوامل در خرید آن ها به شمار می آید که باید حتما به آن دقت شود. این آیتم به علت کنترل ترافیک در ساختمان است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

لذا در هنگام راه اندازی سیستم های آسمان خراش ها، از مهم ترین نکاتی که حتما باید بدان توجه ویژه نمود، سرعت آسانسور ها می باشد. در واقع شرکت های آسانسور سازی هرروز با قدرت بیشتر و خلاقیت بیشتری نسبت به افزایش سرعت آسانسور های خود برنامه ریزی می کنند. به طوری که هرسال لیست سریع ترین آسانسور های جهان، به سرعت تغییر می کند. لازم به ذکر است که سریع‌ ترین آسانسورهای دنیا در کشور های مختلف نصب و راه ‌اندازی می ‌شوند که در آخرین لیست، آسانسور برج مالی CTF نیز به آن اضافه شده است. در این مقاله شما با 4 عدد از سریع ترین آسانسور های جهان در سال 2020 آشنا می شوید و در مقاله سریع ترین آسانسور های دنیا در سال ۲۰۲۰ (2) در سایت گروه صنعتی غدیر شما با 5 آسانسور اول لیست آشنا خواهید شد. 

۹.آسانسور برج جین مائو (Jin Mao Tower):

در کشور چین، آسمان خراش مائو، نهمین ساختمان بلند کشور محسوب می شود که همین ساختمان در جهان به عنوان هجدهمین ساختمان بلند ثبت شده است. البته این موضوع مروبط به سال 2020 می باشد زیرا تا سال 2008، همین ساختمان با متراژ 421 متر و 88 طبقه، بلند ترین ساختمان چین به حساب می آمد. این برج در سال 1999 در شانگهای چین ساخته شده است. اما در رابطه با آسانسور آن باید گفت که سرعت موتور آسانسور میتسوبیشی این برج ۵۴۵ متر بر دقیقه است یعنی با در نظر گرفتن سرعت آسانسور برج جین مائو، می‌ توان فاصله زمین تا بام این برج ۴۲۱ متری را در۴۶ ثانیه طی نمود.

سریع ترین آسانسور دنیا

۸.مرکز جان هنکاک (John Hancock Center):

هشتمین برج بلند آمریکا و صد و پنجاهمین برج بلند دنیا، برج هانکاک می باشد که با ارتفاع 344 متری در سال 1969 ساخته شده است و دارای پرسرعت ترین آسانسور آمریکا می باشد. برج جان هنکاک 94 طبقه دارد و اگر بخواهید طول آن را با استفاده از پله طی نمایید لازم است که از 1632 پله بالا بروید. این آسانسور، هشتمین آسانسور سریع جهان به حساب می آید که کابین آن ارتفاع 548 متر را تنها در یک دقیقه می پیماید. بنابراین می توان اینطور گفت که این آسانسور قادر است کل ارتفاع برج را در طول 38 ثانیه بپیماید. 

آسانسور سریع

۷.برج شماره ۳ تجارت جهانی چین (China World Trade Center Tower III):

در این برج که بیست و سومین ساختمان بلند چین به حساب می آید، برند شیندلر آسانسوری را راه اندازی کرده است که قادر است فاصله 600 متر را تنها در یک دقیقه طی نماید. این برج دارای 330 متر ارتفاع بوده و 72 طبقه دارد؛ همچنین به عنوان شصت و سومین ساختمان بلند دنیا نیز شناخته می شود. با احتساب این متراژ می توان گفت که آسانسور این برج از زمین تا آخرین طبقه برج را تنها در بیست و سه ثانیه طی می نماید! یکی دیگر از جالب ترین نکات در رابطه با این آسانسور، شتاب گیری موتور آن می باشد در وافع این آسانسور، در یازده ثانیه به سرعت 600 متر در دقیقه می رسد.

سریع ترین آسانسور

 

۶.مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center):

در کل می توان چینی ها را یکی از پیشرفته ترین کشور ها در زمینه استفاده از سریع ترین آسانسور ها به حساب آورد. ساختمان مرکز مالی جهانی شانگهای، دارای ششمین آسانسور پر سرعت سال 2020 می باشد. آسانسورهای این برج نیز به همراه برج شماره ۳ تجارت جهانی چین، قادرند ارتفاع ۶۰۰ متری را در یک دقیقه طی کند. این برج که سومین برج بلند چین و نهمین برج بلند دنیا می باشد، دارای 490 متر ارتفاع است. این در حالی است که مرکز مالی جهانی شانگهای که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد تا سال ۲۰۱۴ به عنوان بلندترین برج چین، جایگاه نخست را در اختیار داشت. شرکت تیسن گروپ، 4 آسانسور دو کابینه را در این ساختمان راه اندازه کرده است که ظرفیت هریک از کابین های آن ها، 2 هزار کیلوگرم می باشد.

آسانسور های سریع جهان

برای خواندن لیست 5 آسانسور اول پرسرعت دنیا در 2020 به مقاله سریع ترین آسانسور های دنیا در سال ۲۰۲۰ (2) مراجعه نمایید.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همین الان تماس بگیرید!