بررسی تخصصی تراول کابل آسانسور

تراول کابل چیست؟

تراول کابل آسانسور از جمله اجزای بسیار مهم در سیستم فنی آسانسور است. تراول‌کابل رابط بین تابلو فرمان آسانسور با کابین آن است و تمام درخواست‌ هایی که از طرف طبقات و کابین آسانسور وجود دارد، ابتدا باید به تابلو فرمان رسیده و سپس از طریق تراول کابل انجام شود.
زمانی که درخواست به تابلو فرمان آسانسور برسد، این تابلو آن را پردازش کرده و انتقال آن به موتور آسانسور انجام می‌شود. تراول‌کابل به دلیل آن که همراه با کابین آسانسور پایین و بالا می‌شود، باید علاوه بر انعطاف‌پذیری بالا از استحکام و مقاومت خوبی نیز برخوردار باشد. در تراول کابل سیم‌های بسیاری وجود دارد که از تابلو فرمان آسانسور، ترمینال‌های مشخصی را به جعبه رویزیون انتقال می‌دهد. با استفاده از تراول کابل دستورات و درخواست های لازم میان کابین آسانسور طبقات با تابلو فرمان رد و بدل می‌شود.
 
تراول کابل
 
این کابل معمولاً در چاه آسانسور به شکل معلق قرار دارد و یک نخ از جنس نایلون بسیار محکم داخل تراول‌کابل وجود دارد که باعث افزایش طول عمر تراول‌کابل و همچنین ارتقای مقاومت آن می‌شود. مواد سازنده و آلیاژ به کار رفته در تراول کابل باید از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشد زیرا این قطعه یکی از مهم‌ترین اجزاء در سیستم کنترل آسانسور است و در صورتی که کارکرد آن به شکل صحیحی انجام نشود، باعث ایجاد خسارت خواهد شد. تراول‌کابل‌ها معمولاً با سطح مقطع گرد و تخت تولید می‌شوند و ضد پیچ‌خوردگی و ضد پارازیت هستند.

متریال تراول‌کابل آسانسور چیست؟

برای ساخت تراول‌کابل آسانسور باید از متریال با مرغوبیت بالا استفاده کرد. از آنجایی که این کابل با کابین همواره در حال حرکت است، بنابراین استهلاک بالایی خواهد داشت و عدم استفاده از متریال مناسب و مرغوب باعث کوتاه شدن عمر و لزوم تعویض مجدد آن را فراهم می ‌آورد.

امروزه از جعبه کاردک به عنوان یک بخش کمکی برای تسهیل کار کابل تراول و همچنین جلوگیری از استهلاک آن استفاده می ‌شود. با استفاده از جعبه کاردک نیاز به متراژ کمتری از کابل تراول خواهید داشت. اگر به فکر کابل تراول برای یک پروژه ساختمانی عظیم با طبقات زیاد هستید؛ بهتر است که برای خرید جعبه کاردک نیز اقدام کنید.

تراول کابل آسانسور

وظیفه تراول کابل آسانسور:

همانطور که در بخش معرفی تراول‌کابل آسانسور اشاره کردیم، تراول کابل آسانسور، رشته‌های هدایتی هستند که وظیفه انتقال برق و دستورات تابلو فرمان به کابین آسانسور را به عهده دارد تا کابین به سمت مقصد مورد نظری که مسافر درخواست کرده، حرکت کند.

محاسبه طول تراول‌کابل:

جهت نصب تراول‌کابل بر روی آسانسور، اندازه‌گیری چندین فاکتور بسیار مهم است. طول کابین، اندازه کابین، طول مسیر از اتاقک آسانسور تا انتهای مسیر هدف، طول چاه آسانسور، اندازه زیر کابین و مسافت تابلو فرمان تا جعبه‌فرمان از جمله موارد نیازمند توجه است. از آنجا که تراول کابل به‌صورت تخت، گرد یا میکسی از هر دو مورد بهره‌برداری در آسانسور قرار می‌گیرد، بهتر آن است که پس از اندازه‌گیری‌های دقیق مقدار موردنظر را جدا نمود. به ‌طوری ‌که با ایجاد علامت بر روی بدنه، رشته‌های موردنظر را خارج کرده و به دستگاه مانیتورینگ داخل کابین وصل نمود.

انواع تراول کابل آسانسور:

تراول‌کابل آسانسور را بر اساس معیارهای متفاوتی دسته بندی می کنند که در اینجا به چند نوع دسته بندی مشهور این قطعه مهم در آسانسور اشاره می کنیم. تقسیم بندی تراول کابل بر اساس شکل،  تقسیم بندی بر اساس تعداد رشته و تقسیم بندی بر اساس جنس تراول کابل.

همان طور که گفتیم معیارهای تقسیم بندی انواع تراول@کابل آسانسور متفاوت و متنوع است و هر کدام ویژگی و کارایی منحصر به فرد خود را دارند که باعث تمایز آن ها با دیگر تراول‌کابل ها می شود. چنانچه قصد خرید تراول‌کابل را دارید بهتر است با انواع مختلف و موجود آن در بازار آشنا شوید سپس تراول‌کابل مختص و مناسب آسانسور خود را تهیه و خریداری کنید. همچنن توجه داشته باشید برای نصب و یا تعمیر تراول کابل بایستی از فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

تراول کابل

 نحوه نصب تراول‌کابل آسانسور:

به طور کلی درباره نحوه نصب تراول کابل آسانسور که یکی از قطعات الکتریکال آسانسور محسوب می‌شود، باید بگوییم این کابل به شکل لوپ و با بست تراول کابل آسانسور از یک سو به تابلو فرمان و از سوی دیگر به زیر کابین آسانسور متصل می‌شود. نصابان قطعات آسانسور در زمان نصب تراول کابل، این قطعه را با بست os به زیر یوک کابین محکم می‌کنند.

برای دریافت مشاوره بیشتر می توانید با ما در گروه مهندسی صنعتی غدیر در تماس باشید.

همین الان تماس بگیرید!