دلایل نصب آینه در آسانسور چیستند؟

عدم سقوط به چاله:

یکی از علمی ترین دلایل نصب آینه آسانسور، هشداری است به مسافر آسانسور که قبل از اینکه قدم به داخل کابین آسانسور بگذارد، خود را در آینه دیده و مطمئن شود که کابین آسانسور در آن طبقه وجود دارد. زیرا بعضی از تعمیرکاران یا سرویس کاران آسانسور اقدام به غیر فعال کردن سیستم ایمنی کنتاکت های مسیر درب آسانسور می نمایند و در مسیر کنتاکت های ایمنی پل قرار می دهند.

در چنین شرایطی اگر فراموش کنند این پل را بعد از پایان کار بردارند سیستم ایمنی مدار درب آسانسور غیر فعال می ماند و در این شرایط اگر درب آسانسوری در طبقات باز باشد، به دلیل قطع سیستم حفاظتی آسانسور حرکت می کند. (در صورتیکه پس از رفع عیب آسانسور باقی ماندن پل در مدار ایمنی درب ها کاری بسیار خطرناک و غیر اصولی می باشد.)

علت نصب آینه آسانسور

پس برای جلوگیری از سقوط ناخواسته به داخل چاه آسانسور، تا زمانیکه مطمئن نشدید کابین در طبقه حضور دارد، هرگز قدم به سمت داخل کابین آسانسور نگذارید. ژاپنی ها برای هشدار و توجه کاربران آسانسور، در طراحی داخلی کابین و کف کابین آسانسور نقاشی شکل چاه آسانسور را ترسیم کرده اند و انسان ناخواسته حتی با اطمینان از حضور کابین با دیدن نمای چاه آسانسور با ترس و دلهره و با احتیاط قدم پیش می گذارد. کف کابین آسانسور با طراحی چاه آسانسور از سقوط ناگهانی به داخل کابین جلوگیری می کند.

زیبایی کابین آسانسور با آینه:

هرچند که یک آسانسور از مجموعه ای از تجهیزات و قطعات فنی ، مکانیکی ، الکتریکی و الکترونیکی تشکیل شده است اما بخشی از آن که همیشه توسط کاربران یعنی ساکنین و یا میهمانان یک ساختمان دیده می شود کابین و درب های آسانسور است. بنابراین شیک بودن یک ساختمان تکمیل نمی شود مگر اینکه آسانسور شما در عین کیفیت و ایمنی به یک کابین شیک و مدرن هم مجهز باشد که یکی از دلایل شیک بودن وجود آینه در کابین یا شیشه ای بودن کابین است.

بنا بر سلیقه های مختلف امروزه کابین های آسانسور در انواع کابین های تمام استیل، کابین های ام دی اف، کابین های شیشه ای و سنگ و … طراحی و ساخته می شوند که با توجه به دیزاین و طراحی کلی ساختمان و نیز سلیقه ی کاربران و همچنین با توجه به قیمت قابل انتخاب هستند.

نصب آینه آسانسور

اضطراب و کلاستروفوبیا را کاهش دهید:

به دلیل فضای کم، کمبود هوای تازه و غیره، تعدادی از افراد در آسانسور با مشکل کلاستروفوبیا روبرو هستند. همه اینها می توانند باعث اضطراب شوند و در نتیجه، ضربان قلب افزایش می یابد و کف دست ها عرق می کند. آینه در آسانسور به کاهش اضطراب کمک می کند، زیرا به نظر می رسد فضای بیشتری وجود دارد و شلوغی کمتری دارد. علاوه بر این، ترس از گرفتار شدن را نیز کاهش می دهد. با نصب آینه در آسانسور =، حواس افراد پرت شده و دیگر ترس از سقوط را درگیر خود نمی کنند.

توجه نکردن مسافران به گذر زمان:

بی توجهی به گذر زمان نیز یک دلیل نصب آینه در آسانسور است، شاید به همین علت بود که در گذشته خیلی از افراد پس از سوار شدن به آسانسور حس مطلوبی نداشتند. زیرا این افراد باید مدت زمان حضور خود در آسانسور را صرف مشاهده در و دیوار آسانسور می‌کردند. به همین علت حضور در آسانسور برای این افراد چندان لذت بخش نبود.

تصور افراد از سرعت کابین آسانسور بسیار کمتر از سرعت واقعی آن است، به همین علت خیلی از افراد فکر می‌ کنند که آسانسور به کندی در حال حرکت است. علاوه بر این خیلی از افراد عادی که از استحکام و مقاومت سیم بکسل آسانسور اطلاع کافی ندارند، تصور می‌کنند که کابین آسانسور کاملا معلق است و احتمال سقوط آن‌ها در هر لحظه وجود دارد. البته فقط مجهز بودن آسانسور به سیم بکسل ضامن حرکت درست کابین نیست، شما با خرید سیم بکسل آسانسور مرغوب و روغن کاری و سرویس به موقع آن می‌توانید از معلق ماندن درست کابین و حرکت مناسب آن اطمینان کافی داشته باشید.

آینه آسانسور

بنابراین کارشناسان صنعت آسانسور برای حل دو مشکل مذکور دو راه حل ارائه دادند که یکی از آن‌ ها نیز دلیل نصب آینه در آسانسور است. این دو راه حل شامل نوسازی آسانسور و همچنین پرت کردن حواس مسافران آسانسور از نحوه حرکت آن است. با توجه به اینکه نوسازی آسانسور هزینه بسیار زیادی در بردارد، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند با نصب آینه در آسانسور هم ظاهر آن را تغییر دهند و هم توجه افراد را از حرکت کند آسانسور و احتمال سقوط آسانسور به چاه را بردارند.

برای دریافت مشاوره بیشتر می توانید با ما در گروه مهندسی صنعتی غدیر در تماس باشید.

همین الان تماس بگیرید!