معانی علائم دکمه های آسانسور

معنی دکمه های آسانسور:

اختراعاتی همچون آسانسور یا بالابر اگرچه امروزه به جهت ساختمان‌ های بلند و برج‌های چندین طبقه یک نیاز ضروری است و سبک زندگی‌مان را تغییر داده است، اما مانند هر وسیله نوظهور دیگری دردسرهای خاص خودش را دارد و متاسفانه مشکلات عدیده‌ای برای کاربران آسانسوری در سراسر دنیا ایجاد نموده است. با این‌حال هنوز هم فقدان آن در ساختمان‌های چندین طبقه و آسمان خراش‌های مسکونی و غیر مسکونی یک اختلال بزرگتر محسوب شده که انسان‌ها را از ادامه زندگی در این شرایط باز می‌دارد. اخیراً موضوع قابل قبول بودن و کاربردی بودن کلیدهای آسانسور بسیار موضوع بحث برانگیز و پرحاشیه شده است. این مورد شامل کلیدهای داخل کابین آسانسور و کلیدهای بالای درب آسانسور است که در کنار فوبیا و ترس ایجاد شده از گیرافتادن‌های متعدد در این قفسه آهنی دغدغه تازه‌ای برای همگان ایجاد نموده است. در این مطلب قصد داریم معنی دکمه های آسانسور را بیان کنیم.

معنی دکمه های آسانسور

طبقه هم کف در کلید آسانسور:

  • طبقه همکف را معمولاً با شاخص G  نمایش می دهند. این علامت مخفف Ground Floor یا طبقه همکف می باشد. معمولاً در کشورهای اروپایی به جای G  از ۰ استفاده می کنند.
  • در بعضی از آسانسور ها  کلید این طبقه متفاوت و با نور و یا رینگ سبز می باشد. به این دلیل است که نشان دهنده طبقه خروج باشد.
  • در برخی دیگر از آسانسور ها از علامت ستاره کنار G استفاده می کنند که به معنای خروجی اصلی و یا لابی می باشد.
  • اگر با چنین علائم و یا رنگ هایی برخورد کردید شما دیگر به خوبی از معنای آن با خبرید و زودتر از دیگران نیاز خود را بر طرف می کنید.

نماد M یا MZ:

اختصار یافته کلمه Mezzanine به معنای نیم طبقه می‌باشد. تفاوت نیم طبقه با طبقه انشعابی در این است که نیم طبقه یک طبقه بین دو طبقه اصلی است حال این که طبقه انشعابی می‌تواند بیش از یک طبقه بین دو طبقه اصلی را شامل شود.

نماد P:

طبق معنی دکمه های آسانسور، در بیشتر اوقات این نماد اختصار یافته کلمه Parking به معنی پارکینگ(محلی که خودروهای مختلف در آن پارک می‌شوند) می‌باشد. حالا اگر ساختمانی دارای چندین پارکینگ باشد نماد های P1،P2،P3 را مشاهده خواهیم کرد. حالا چرا از واژه بیشتر مواقع استفاده کردیم؟ چون در ساختمان‌هایی که دارای استخر می‌باشند شما با این نماد مواجه خواهید شد که به معنایpool یعنی استخر می‌باشد. گاهی اوقات نیز دکمه P در آسانسور به معنای موارد زیر است.

علائم آسانسور ها

  • Podium به معنای لژ(بالکن)
  • Platform به معنای سکو(آسانسورها ایستگاه قطار)

نماد R:

اگر معنی دکمه های آسانسور را بررسی نمایید، متوجه می‌شوید که برای نشان دادن پشت بام در شستی آسانسور از نماد R که خلاصه کلمه Roof می‌باشد استفاده می‌کنند. برخی اوقات نیز برای نمایش پشت بام از نماد RG بر روی شستی آسانسور استفاده می‌کنند. این نماد اختصار یافته عبارت Roof Garden است که همان منظور را می‌رساند.

نماد C:

این نماد اختصار یافته کلمه concourse به معنای محل اجتماع می باشد که در آسانسورهای ایستگاه های قطار و کشتی های تفریحی بزرگ قابل مشاهده است.

سایر شاخص های غیر عددی که برای نامگذاری طبقات استفاده می شوند:

شاخص D:

مخفف کلمه Deck به معنی عرشه می باشد. گاهی جایگزینی برای Podium لژ و یا Footbridge پل عابر پیاده (که در ایستگاه قطار وجود دارد) مورد استفاده است.

شاخص F/FB:

مخفف کلمه Footbridge به معنای پل عابر پیاده است، به جهت تشخیص سریع در ایستگاه های مترو یا قطار مورد استفاده قرار می گیرد.

شاخص H:

مخفف کلمه Helipad به معنی هلیپاد یعنی محل نشست هلیپاد می باشد.

شاخص PH:

مخفف کلمه Penthouse به معنی پنت هاوس می باشد.

دکمه های آسانسور

شاخص S یا SL:

مخفف Street Level به معنی طبقه خیابان می باشد که معمولاً در ایستگاه قطار، مترو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ممکن است در ساختمان های اسپا که برگرفته از Stand for Spa می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

شاخص T:

مخفف Terrace به معنی تراس یا بالکن می باشد. همچنین گاهی در آسانسورهایی که برای ایستگاه های قطار یا مترو از شاخص T مخفف Transfer to Railway Station به معنی انتقال به ایستگاه قطار استفاده می کنند.

برای دریافت مشاوره بیشتر می توانید با ما در گروه مهندسی صنعتی غدیر در تماس باشید.

همین الان تماس بگیرید!