اهمیت سیستم تهویه کابین آسانسور

اهمیت تهویه کابین آسانسور:

آسانسورها نقش مهمی را برای جابجایی افراد در ساختمان‌های مرتفع ایفا می کنند. اکثر آسانسورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حرکت هوا از پایین به بالا انجام می‌ دهند. فن درون کابین، هوای کابین را از دریچه‌های پایین خود خارج می‌ کند. مزیت تبادل هوای خوب یا تهویه کابین آسانسور این است که هوای داخل آن راکد نمی‌ شود. بنابراین طراحی باید به گونه‌ای باشد که به تهویه آسانسور اهمیت زیادی داده شود. ممکن است عملکرد نادرست فن کابین آسانسور به علت طراحی اشتباه یا عدم عبور هوا به خوبی باشد. 

تهویه هوای آسانسور

درک این نکته ضروری است که کابین آسانسور بسیار شبیه یک محفظه استاتیک کوچک مانند یک کمد است؛ اما از آنجایی که در حال حرکت است بسیار نگران کننده‌تر است. درواقع به همین علت هنگام حرکت آسانسور در چاه آن، فن به بیرون راندن هوا از کابین کمک می‌ کند.

سیستم تهویه آسانسور چگونه کار می کند؟

سیستم تهویه کابین نمی تواند به طور مستقیم به شافت آسانسور وصل شود تا از مایع و آب آن استفاده کند، علاوه بر این، نصب سیستم تهویه به طور مستقیم دارای محدودیت هایی است. به همین دلیل، سیستم تهویه مطبوع سیستم و ویژگی های خاص خود را دارد. در واقع می توان گفت که سیستم تهویه مطبوع آسانسور دقیقا مشابه با سیستم تهویه مطبوع معمول است.

کمپرسور و کندانسور هوای گرم را با فشار در کندانسور به مایع فشرده شده تبدیل می کنند و فن خارجی در فرآیندی هوا را به سمت خارج پرتاب می کند. با خنک شدن هوای فشرده شده، اتاقک آسانسور خنک شده و سیستم تهویه به درستی کار می کند.

وظایف سیستم تهویه آسانسور چیست؟

  1. هوارسانی، پاک کردن گرد و غبار، تمیز کردن هوا، جلوگیری از ورود و انتشار باکتری.
  2. در برخی موارد می تواند در کنار عملکرد خنک کنندگی، استرلیزه کردن هوا و کاهش دما، هوای اتاقک را گرم کند.
  3. نصب و نگهداری این سیستم خیلی راحت است، و می تواند برای آسانسورهای مختلف به راحتی نصب شود.
  4. به طور موثر می تواند فضای اضافی که در کنار سیستم تهویه مطبوع هست را کم کند، که اینکار در صرفه جویی و کم کردن فضاهای خالی فوق العاده است.
  5. با راه اندازی چنین سیستم فوق العاده ای می توان در فصل زمستان و تابستان بهترین هوا و شرایط جوی را برای افراد مختلف سوار بر آسانسور فراهم کرد.

کولر آسانسور

لزوم استفاده از تهویه کابین آسانسور چیست؟

آسانسورها فضاهایی هستند که تهویه مناسبی دارند. آسانسور ها طبق کد باید دارای منافذ تهویه باشند. این نوع تهویه معمولا در آسانسورهای مدرن همراه با فن وجود دارد. دهانه‌ های فن کابین درصد بالایی از تبادل هوا را تضمین می‌ کنند. زمان تهویه کابین آسانسور بسیار کوتاه است زیرا مدت زمان استفاده از آسانسور نیز بسیار کوتاه است. 

حتی برای یک ساختمان مرتفع کمتر از چند ثانیه است. عوامل موثر بر تهویه کابین آسانسور شامل نرخ تهویه، جریان مسافر، و اندازه کابین است. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که هر کشوری دارای مجموعه ای از مقررات و قوانین متفاوت برای تهویه کابین آسانسور است. همچنین پیشنهاد می‌شود مهندسان تاسیسات قبل از تخلیه کابین آسانسور به مقررات و کدهای مذکور مراجعه کنند.

کولر آسانسور:

سیستم کولر آسانسور صرفا جهت تهویه آسانسور های واقع در ادارات، هتل ها، ساختمان های مسکونی و غیره طراحی شده اند. این دستگاه با اندازه کوچک، عملکرد قوی و قابل اطمینان و ظاهری زیبا طراحی گردیده است به گونه ای که همواره یک انتخاب مناسب برای مشتریان با نیازهای متفاوت باشد.

کولر آسانسور

تهویه کابین آسانسور استاندارد چگونه است؟

امروزه تهویه کابین آسانسور یکی از ویژگی‌های اساسی هر آسانسور استاندارد است. فن به گردش هوا در آسانسور کمک می‌کند. این فن در بالای کابین قرار گرفته و هوای داخل کابین آسانسور را از قسمت بالایی آن خارج می‌کند. لگد زدن انگشت پا به هدایت جریان هوا به داخل کابین کمک می‌کند. این موضوع ممکن است به دلیل فشار منفی ایجاد شده توسط اگزوز فن هنگام باز شدن درهای آسانسور و مبادله هوا باشد. 

صرف نظر از اینکه منافذ تهویه کابین آسانسور در پایه آسانسور وجود دارد یا خیر، می‌توان منافذ تهویه قبلی را پوشاند و منافذ تازه ایجاد کرد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از یک روکش تمیز و زیبا و مناسب با طراحی کابین، باعث زیبایی دو چندان فضای درونی کابین آسانسور شوید. در واقع شما می‌توانید علاوه بر تهویه کابین آسانسور زیبایی و ظاهر آن را نیز به خوبی حفظ کنید. 

برای دریافت مشاوره بیشتر می توانید با ما در گروه مهندسی صنعتی غدیر در تماس باشید.

همین الان تماس بگیرید!