بررسی تخصصی هندریل پله برقی

هندریل پله برقی:

هندریل نوارهای متحرکی می باشد که بر روی نرده های کناری پله برقی و پیاده رو های متحرک به منظور ایجاد تعادل و تسهیل حرکت مسافرین نصب می گردد. هندریل حرکت خود را از سیستم محرکه پله برقی گرفته و سرعتی برابر با سرعت استپ ها دارد. با نگهداشتن هندریل مسافر می تواند تعادل خود را  تا انتهای مسیر حفظ کند. جنس هندریل ها از لاستیک فشرده می باشد. بنا به متراژ هر پله توسط دستگاه لوپ دو سر آن در کارخانه به هم متصل می شود.

هندریل پله برقی

هندریل متشکل از چندین لایه بوده که لایه داخلی آن از جنس الیاف بافته شده می باشد. این لایه ها قبلاً تحت کشش قرار می گیرد تا در طول کارکرد کمتر جا باز کرده و افزایش طول پیدا کند.نیروهای کششی توسط آرماتور بندی متشکل از سیم های فولادی جاسازی شده، درون الیاف بافته شده جذب می شوند.

انواع هند ریل پله برقی:

هند ریل ها تنوع بالایی در بازار داشته و تولید کنندگان متعددی هم اقدام به تولید این هند ریل ها در انواع گوناگون می کنند. در حال حاضر هند ریل های به کار رفته در پله برقی‌ها در انواع و شکل های مختلف ساخته شده و در بازار یافت می شوند، اما در میان آن ها دو نوع C-type و V-type از انواع دیگر پر کاربرد تر بوده و به طور گسترده تری مورد استفاده قرار می گیرند. هند ریل های نوع V-type بیش تر در پله برقی های شلوغ و پر جمعیت مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین در مترو ها و پله برقی های با طول زیاد نیز بیش تر از سایرین کاربرد دارند. هند ریل های از نوع C-type نیز عمدتا در پله برقی های کوتاه و با فواصل کم تر مورد استفاده قرار می گیرند.

لامپ پله برقی

هند ریل های به کار رفته در پله برقی ها را همچنین می توان بر اساس جنس آن ها به دو دسته هند ریل های لاستیکی و هند ریل های با جنس پلی یورتان تقسیم بندی کرد. در صورتی که هند ریل شما دچار مشکل شده و قصد دارید که آن را تعویض نمایید، لازم است که حتما در هنگام تعویض آن تمامی مسیر هایی را که هند ریل در آن ها حرکت می کند از جمله ریل ها، نول چین ها، فلکه فرکشن ویل، تنشن چین و سایر قسمت ها را به دقت مورد بررسی قرار داده و در صورتی که هر کدام از آن ها با مشکل یا کندی حرکت و هر نوع خرابی دیگر همراه بود پیش از وارد آوردن اسیب به سایر قسمت ها اقدام به تعمیر و یا در صورت لزوم تعویض قسمت های مربوطه نمایید. هر زمان که احساس کردید هند ریل پله برقی به هر دلیلی از کار کردن باز ایستاده و خاصیت انعطاف پذیری و ارتجاعی خود را از دست داده است، لازم است تا حتما نسبت به تعویض هند ریل پله برقی اقدام نمایید و این کار را به تاخیر نیندازید.

مزایای هندریل پله برقی:

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در هندریل پله برقی باید به آن توجه ویژه ای شود، نوع جنس این هندریل است. از آنجایی که هندریل توسط ریلی که در زیر آن قرار دارد و با نیروی چرخشی خود سیستم پله برقی در حال گردش است، باید نوع جنس ساخت آن به گونه ای باشد که با گذشت زمان زود از بین نرود و یا دچار خرابی نگردد و طول عمر بالا داشته باشد. نوع مرغوبیت این هندریل ها باید به گونه ای باشد که دست مسافرانی که به آن تکیه می کنند سر نخورد و بتوانند به عنوان یک تکیه گاه مطمئن از آن بهره ببرند.

پله برقی

نحوه عملکرد هندریل پله برقی چگونه است؟

مکانیزم عملکردی هندریل به صورتی است که نیروی محرکه برای حرکت خود را از همان چرخه سیستم پله برقی می‌گیرد و با استفاده از محور، قرقره، یاتاقان و زنجیر حرکت می‌کند. محور هندریل در اندازه های 60، 80 و 100 سانتیمتر تولید می‌شود و در قسمت داخلی هندریل دو قرقره چدنی موجود است که با دو یاتاقان گشتاور تولید شده آن کنترل می‌شود. در نهایت نیروی مورد نیاز برای حرکت و عملکرد هندریل توسط دو زنجیر متناسب با سرعت پله برقی، به وجود می‌آید.

برای دریافت مشاوره بیشتر می توانید با ما در گروه مهندسی صنعتی غدیر در تماس باشید.

همین الان تماس بگیرید!