سریع ترین آسانسور های دنیا در سال ۲۰۲۰ (2)

مقدمه:

در مقاله سریع ترین آسانسور های دنیا در سال ۲۰۲۰ (1) شما را با آسانسور های ششم، هفتم، هشتم و نهم سریع دنیا آشنا کردیم حال در این مقاله شما را با 5 آسانسور برتر جهان از لحاظ سرعت، آشنا می کنیم.

۵.ساختمان ۶۰ سان شاین (Sunshine 60 building):

برج ۶۰ سان شاین که در سال ۱۹۷۸ درست شده است، در واقع دهمین ساختمان یلند ژاپن به حساب می آید؛ اما تا قبل از آن یعنی تا سال 1991 این برج، بلند ترین برج جهان بوده است. سرعت آسانسور این ساختمان، یعنی ساختمان ۶۰ سان شاین با سرعت آسانسور برج مرکز مالی شانگهای و مرکز تجارت جهانی چین، کاملا برابر می‌ باشد. آسانسور این برج ۶۰ طبقه ‌ای هم درست مانند همان آسانسور، می ‌تواند ارتفاع ۶۰۰ متری را در مدت یک دقیقه طی کند. ارتفاع این برج ۲۳۹ متر بوده و آسانسور آن می تواند در ۲۴ ثانیه به این ارتفاع صعود کند. 

آسانسور برج سان شاین

۴.برج خلیفه (Burj Khalifa):

همانطور که می دانید، آسانسور برند اوتیس نیز در فهرست سریع ترین آسانسورهای دنیا جای دارد که در این برج به کار گرفته شده است. در حال حاضر بلند ترین برج دنیا، برج خلیفه  بلندترین برج دنیا می باشد. این برج ۸۲۸ متری در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده است. آسانسور این برج می تواند ارتفاع ۶۰۰ متری را در عرض زمان یک دقیقه بپیماید. آسانسور های این برج از سیستم دوکابینه می‌ باشند که هر کابین آسانسور آن ظرفیت ۱۲ تا ۱۴ نفر را دارد.

برج خلیفه

یکی دیگر از دیگر نکات مهم و خاص در ساخت این برج، این است که در هر طبقه از آن سالت های انتظاری تعبیه شده اند؛ زیرا رسیدن از طبقه‌ همکف این برج تا بام آن مدت زمان نسبتا زیادی را نیاز دارد؛ مخصوصا که در طبقات مختلف مسافران پیاده و سوار می‌شوند. از همین رو در طراحی این برج، سالن‌ هایی جهت انتظار مسافران آسانسور های این برج در نظر گرفته شده است.

۳.برج یادبود یوکوهاما (Yokohama Landmark Tower):

این برج که سومین آسانسور از فهرست سریع‌ ترین آسانسورهای دنیا را دارد، در سال ۱۹۹۳ ساخته شده است با ارتفاع ۲۹۶ متری تا سال ۲۰۱۴ به عنوان بلندترین ساختمان کشور ژاپن شناخته می‌شد. آسانسور شرکت میتسوبیشی این برج قادر است ارتفاع عمودی ۷۴۹ متری را در مدت زمان یک دقیقه طی کند. با به کار گیری این آسانسور سریع، جهت رسیدن از پایین‌ ترین طبقه‌ این برج تا آخرین طبقه‌ آن یعنی طبقه‌ی ۶۹ تنها کافی‌ است ۲۴ ثانیه صبر کنید.

آسانسور برج یوکوهاما

۲.تایپه ۱۰۱ (Taipei 101):

برج تایپیه 101 که تا سال 2010 به عنوان بلند ترین برج جهان شناخته می شد و در حال حاضر با نام هجدهمین برج بلند دنیا شناخته می شود، مکان قرار گیری دومین برج بلند دنیا می باشد. برند این آسانسور، توشیبای تایوان می باشد. فاصله‌ سرعت این آسانسور با رتبه سوم که متعلق به برج یادبود یوکوهوما است بسیار زیاد می باشد. آسانسور این برج ۸۹ طبقه‌ ای قادر است ارتفاع ۱۰۰۹ متری را تنها در مدت زمان یک دقیقه طی کند. گفتنی است، ارتفاع این برج ۵۰۹ متر است و در حال حاضر به عنوان بلند ترین ساختمان کشور تایوان شناخته می ‌شود.

آسانسور برج تایپیه

۱.مرکز امور مالی CTF (CTF Financial Center):

سریع ترین آسانسور جهان در فهرست سریع ترین آسانسورهای دنیا برج مرکز امور مالی CTF می باشد که رتبه اول را از آن خود کرده است. این برج که 440 متر ارتفاع دارد، در سال 2017 در شهر گوانگ ژوی چین ساخته شده است. آسانسور این برج می تواند در در زمان یک دقیقه ارتفاع ۱۲۶۶متری را طی کند. با این حساب می تواند در ۴۳ ثانیه‌ از سطح زمین به بالاترین طبقه‌ آن برسد. این آسانسور سریع توسط شرکت معروف هیتاچی ژاپن طراحی و ساخته شده است. در طراحی این آسانسور علاوه بر موتور های مغناطیسی تعبیه شده و سیم بکسل‌ آسانسور محکم، سیستم ترمز قوی و مقاوم آسانسور نیز قرار گرفته است. این سیستم ترمز در صورت عملکرد می ‌تواند بر اثر اصطکاک تا ۳۰۰ درجه سانتی ‌گراد حرارت و گرما در آسانسور تولید کند.  

آسانسور سریع

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همین الان تماس بگیرید!